Skip to content Skip to footer

Βιογραφικό

Η Ιόλη Φιλιππακοπούλου γεννήθηκε στο Τορόντο του Καναδά το 1987. Είναι ηθοποιός και κινησιολόγος, με προπτυχιακες και μεταπτυχιακές σπουδές στη Royal Central School of Speech and Drama (2012) στο Λονδίνο, απ’ όπου αποφοίτησε με διάκριση. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο MA in Movement Teaching and Directing στο RCSSD , εξειδικεύτηκε στις μεθόδους R. Laban, Contact Improvisation, Viewpoints και Grotowski. Μετά το τέλος των μεταπτυχιακών σπουδών της, η Κινησιολόγος Sue Lefton υπήρξε μέντοράς της επί σειρά ετών, μεταλαμπαδεύοντας της τη μέθοδο Pure Movement, όπως διαμορφώθηκε από τις Trish Arnold και Litz Pisk.

Τα τελευταία 13 χρόνια ζούσε και εργαζόταν στο Λονδίνο, έχοντας διδάξει κινησιολογία, αυτοσχεδιασμό και υποκριτική στις παρακάτω δραματικές σχολές: Rose Bruford (2018), Royal Central School of Speech and Drama (2016 – 2024), East 15 (2019-2021), ArtsEd 2023) και London Academy of Music and Dramatic Arts (2021-2024). Στην τελευταία (LAMDA) διετέλεσε επικεφαλής του τμήματος Κινησιολογίας, έχοντας τη συνολική εποπτεία και επιμέλεια της διαμόρφωσης του προγράμματος σπουδών για το BA Acting Course. Στο RCSSD διηύθυνε το Research Module, καθοδηγόντας ερευνητικές ομάδες που ασχολούνταν με την συμπεριληπτικότητα, τη σωματικότητα και τον ηθοποιό, το ρόλο των Κινησιολόγων στην θεατρική διαδικασία, καθώς και την ανάπτυξη φεμινιστικής προσέγγισης στη διδασκαλία κα.

Ως κινησιολόγος η Ιόλη έχει συνεργαστεί με το Royal Shakespeare Company, το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας, το Bush Theatre, to Arcola Theatre, το Omnibus Theatre και το New Diorama Theatre μεταξύ άλλων. Τον Ιούλιο του 2023 σε συνεργασία με τη σκηνοθέτη Έμιλυ Λουίζου ανέλαβε την Κινησιολογική και Χορογραφική επιμέλεια της παράστασης Συμπτώματα από την Έλλειψη Βάρους του Γιάννη Σκαραγκά που ανέβηκε στο Μικρό Θέατρο Επιδαύρου, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Από το 2015 είναι μέλος της ομάδας Collide Theatre με έδρα το Λονδίνο, έχοντας συμμετάσχει ως ηθοποιός και κινησιολόγος σε 9 παραστάσεις. Μερικές από αυτές ήταν: 4:48 Psychosis της Sarah Kane (2015), Kafka’s Metamorphosis στο Tristan Bates Theatre (2019), Hamletmachine του Heiner Muller στο Ugly Duck Warehouse (2016), Troy του Δημήτρη Δημητριάδη στα πλαίσια του Voila Europe Festival (2019), The Coral του Georg Keiser στο Finborough Theatre (2022), The Woman who Turned into a Tree της Lisa Langseth στο Omnibus Theatre (2023), Fabulous Creatures από Quentin Beroud και Έμιλυ Λουίζου στο Arcola Theatre (2024). Το 2019 το Collide Theatre με την παράσταση Metamorphosis του Kafka επιλέχθηκε από το New Diorama Theatre ως μία από τις 10 καλύτερες θεατρικές ομάδες για τη χρονιά αυτή.

Από το 2018 μέχρι το 2021 ήταν μέλος του Dialogue Recording Team στο ρόλο της Motion Director για το videogame Baldur’s Gate, αποκτώντας εμπειρία στην τεχνολογία Motion Capture και αναλαμβάνοντας την επιμέλεια κίνησης των ηθοποιών που συμμετείχαν στην παραγωγή του παιχνιδιού.

Στο πεδίο της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, εκτός από την εξερεύνηση των ατομικών εκφραστικών μέσων των ηθοποιών, έχει εξειδικευτεί στους τρόπους με τους οποίους διαμορφώνεται το Ensemble, η Ομάδα. Μαζί με την ομάδα Κινησιολόγων της LAMDA, ανέπτυξαν μία μεθοδολογία γύρω από τη δημιουργία Ensemble, που εφάρμοσαν απο το 2021-2024 με τους μαθητές του BA Acting Course.

Η Ιόλη επέστρεψε μόνιμα στην Αθήνα τον Μάιο του 2024, στον τόπο που μεγάλωσε και που τη συνδέουν βαθιές ρίζες, με τη διάθεση να μοιραστεί και να εξελίξει τις γνώσεις και εμπειρίες που συνέλεξε στο Λονδίνο. Αγαπάει το πιάνο, τη μουσική και το τραγούδι – αγαπάει πολύ και τις γάτες.